Toyota Prius predstavuje vo svojej piatej generácii niečo neočakávané. Je novou kapitolou v príbehu inžinierskych inovácií a dynamického dizajnu. Najnovší Prius, ktorý je v Európe v ponuke výlučne ako plug-in hybridný model, kráča v priekopníckych stopách svojich slávnych predchodcov a podobne ako oni narúša zavedené konvencie. Viac ako štvrťstoročie má Prius trvalý vplyv na značku Toyota i celý svet ako prvé sériovo vyrábané elektrifikované vozidlo, ktoré určilo budúce trendy v oblasti elektrických vozidiel a sprístupnilo technológiu elektrifikácie širokému okruhu zákazníkov.
Pre Prius piatej generácie sa znovuzrodil kultový klinovitý tvar. Tentokrát prichádza s progresívnym dizajnom, ktorý zachováva nezameniteľný vzhľad modelu Prius, no v rámci elegantnejšej, športovejšej siluety. Elegantná línia strechy dosahuje vrchol smerom k zadnej časti vozidla, za dverami vodiča, a táto jemná zmena je výraznejšia vďaka zníženiu výšky o 50 mm v porovnaní s predchodcom. Rázvor kolies dlhší o 50 mm a celková dĺžka vozidla skrátená o 46 mm v spojení s väčšími pneumatikami s priemerom 19 palcov dotvárajú nový vzhľad v štýle kupé. Najnovší Prius predstavuje na tejto ceste ďalší krok a prináša vylepšenú elektrifikáciu najnovšej technológie plug-in hybridných vozidiel, ktorá dopĺňa viaccestný prístup spoločnosti Toyota k uhlíkovej neutralite.
Kombinácia pravého výkonu elektrického vozidla (EV) a komplexného pohodlia najnovšej technológie hybridného pohonu vnáša do srdca nového modelu Prius duálnu DNA. Dojazd až 86 km na elektrický pohon vďaka akumulátoru s kapacitou 13,6 kWh zabezpečí jazdu v plne elektrickom režime pre väčšinu každodenných ciest. Na dlhšie cesty alebo situácie, keď nabíjanie nie je praktické, je k dispozícii plug-in hybridný systém novej generácie, ktorý sa vyznačuje vyšším výkonom a mimoriadne nízkymi kombinovanými emisiami CO2 podľa WLTP na úrovni 11 g/km – čo je pre model Prius historicky najnižšia hodnota.
Nový Prius ako prvé vozidlo využíva 2,0-litrový motor architektúry TNGA aj tretiu generáciu plug-in hybridného systému od spoločnosti Toyota, ktorý sa od uvedenia prvého plug-in hybridného modelu Prius v roku 2012 neustále zdokonaľuje. Motor má väčší zdvihový objem v porovnaní s 1,8-litrovým agregátom z predchádzajúcej generácie a dosahuje veľmi vysokú tepelnú účinnosť, až 41 %. Motor architektúry TNGA s objemom 2,0 litra dosahuje výkon 152 koní a spolupracuje s novým predným motorom transaxle s výkonom 163 koní, čo predstavuje celkový systémový výkon 223 koní. Zvýšený výkon v plug-in hybridnej konfigurácii zabezpečuje v porovnaní s výkonom predchádzajúcej generácie, ktorý dosahoval 122 koní, silné a pohotové zrýchlenie. Výkon systému sa zvýšil vďaka vyššej kapacite akumulátora, ktorá vzrástla z 8,8 kWh na 13,6 kWh. Lítiovo-iónový akumulátor má vyššiu hustotu energie, vďaka čomu má o 50 percent vyššiu kapacitu, ale využíva o 30 percent menej článkov, čo umožnilo akumulátorovú jednotku skrátiť a nainštalovať pod zadné sedadlo.